JouwWeb


Scriptie

Probleemstelling

De zoekadvertenties van JouwWeb in Google Ads presteren niet optimaal. Op basis van A/B testen is op zoek gegaan naar mogelijkheden om dit te optimaliseren.

Theoretisch kader

Doormiddel van literatuuronderzoek is gekeken welke voorgaande theorieën en modellen ingezet kunnen worden voor het onderzoek.

 

Concurrentieanalyse

Het bekijken wat de concurrenten doen qua marketing kan voor JouwWeb waardevol zijn. Op deze manier kan de marketing van het bedrijf zelf worden aangescherpt. 

 


Onderzoeksverloop


Stap 1.

Probleemanalyse opstellen in overleg met JouwWeb.

Stap 2.

Onderzoeksvraag en deelvragen opstellen voor het vervolg van het onderzoek.

Stap 3.

Achtergrondinformatie verzamelen over Google Ads en de zoekadvertenties in de marketingtool.

Stap 4.

Theorie verzameld over manieren om advertenties te verbeteren.

Stap 5.

Concurrentieanalyse opgesteld waarbij is gelet op de vier grootste concurrenten van JouwWeb.

Stap 6.

Nieuwe zoekadvertenties opstellen op basis van de gevonden theorie.

Stap 7.

Bestaande zoekadvertenties testen tegenover de vernieuwde zoekadvertenties middels statistische analyses.

Stap 8.

Geconcludeerd dat de zoekadvertenties beter presteren dan de zoekadvertenties die JouwWeb in gebruik had.

Stap 9.

Advies uitgebracht aan JouwWeb dat tot op de dag van vandaag nog wordt gebruikt door het bedrijf.

Stap 10.

Advies geïmplementeerd in de online marketing van JouwWeb.